Workout

Fashion en workout gaan hand in hand met elkaar. Wil je er goed uitzien? Je lichaam is een groot onderdeel van fashion. Er zijn dan ook verschillende redenen om te gaan sporten. Afvallen, conditie opbouwen of in vorm blijven. In deze post gaan we het vooral hebben over het in vorm blijven. Voor velen brengt het in vorm blijven problemen met zich mee. De dagen worden korter, het is vroeg donker en het naar de sportschool gaan wordt al snel vergeten. Het enige wat nog gedaan wordt is lekker onder de dekens kruipen. Hier enkele voorbeelden van  hoe je vanuit huis fit kan blijven.

Bezig blijven

Bij het sporten is zoals veel van jullie weten belangrijk dat je niet één keer per week heel intensief gaat, maar dat je minstens twee keer per week gaat om jezelf te onderhouden. Het liefst nog drie keer! Zorg ervoor dat je tijd vrij maakt om een aantal keer per week goed te sporten. Zodat je jouw eigen lichaam goed kan onderhouden. Je lichaam is je eigen tempel en daar moet je goed voor zorgen. Een abonnement bij Basic-Fit kost niet veel, geen smoesjes gewoon sporten.

Oefeningen

Al deze oefeningen zijn dagelijks uit te voeren en dat moet dan ook maar vooral gebeuren!

1. Touwtje springen

Brand dat vetpercentage naar beneden door dagelijks touwtje te springen. Het is voor iedereen weggelegd, je kunt er niet goed of slecht in zijn. Het is gewoon een kwestie van springen, geen excuses. Door dagelijks touwtje te springen verlies je geleidelijk je vetpercentage en onderhoud je makkelijk je lichaam. Een kwartiertje touwtje springen verdeeld in verschillende sessies van bijvoorbeeld 5 minuten per sessie is meer dan genoeg. Je zult zelf merken, het vet vliegt ervanaf!

2. Planking

Planking is een van de makkelijkste oefeningen die erg effectief is. Je gaat simpelweg als een plank liggen, dit betekent dus helemaal recht van voet naar hoofd, met je platte handen gestrekt op de grond. Deze oefening kan je blijven doen. Houd vol totdat je niet meer kan of je kan een timer aanzetten met een bepaalde tijd, zodat je daarna meteen door kan naar de volgende oefening. Met deze oefening train je de schouders, je volledige buik en je bovenbenen.

3. Sit-ups

Weer een makkelijke oefening en perfect voor thuis, de sit-ups. Liggen en beginnen, lekker om buiten te doen in de zomer. Makkelijk voor binnen in de winter. Lekker op een matje zodat je geen last van je onderrug krijgt. Drie keer per week een aantal setjes sit-ups, perfect voor de buikspieren. Als je actief bezig bent met je buik zorg dat je dit om de dag doet. Niet vaker, zodat je optimaal herstelt en je niet je buikspieren afbreekt door overmatig sporten. Doe de sit-ups met een systeem en elke laatste set van de dag zo vaak als je nog kan, zodat je volledig uitgeput raakt.

Als je deze drie oefeningen goed afwisselt kan je samen met gezond eten makkelijk fit blijven. In de zomer, maar vooral in de winter. Ga voor dat strakke lichaam, je bent je eigen baas van je eigen tempel.